lördag 10 maj 2014

Nu ser du mig - S.J.Bolton

Eftersom jag säsongsjobbar inom turismbranschen en bit från hemmet tillbringar jag för närvarande en del tid för mig själv i familjens mysiga husvagn. Vad kan vara bättre än att krypa ner i soffhörnet under en filt i sällskap av en god bok och en varm kopp te efter en dag på språng:) Inte mycket om ni frågar mig! Nu senast gav jag mig i kast med en ny bekantskap, Brittiska S.J.Bolton som jag läst lite om och blivit nyfiken på.

"Den unga, kvinnliga London polisen Lacey Flint blir ofrivilligt indragen i en mordutredning när första offret formligen dör i hennes armar på en mörk parkeringsplats. Sättet det kvinnliga offret mördats på visar likheter med offren från den legendariske Jack the Ripper tid i London. Lacey som fascineras av seriemördare vet allt om de gamla fallen och dras både som vittne och expert in i fallet. Snart står det klart att hon även står på listan över misstänkta. Fler kvinnor mördas brutalt och mördaren gör allt för att locka in Lacey i fallet. Har man med en copycat att göra eller är det en skenmanöver för att förvilla polisen? Vet Lacey mer om fallet än hon vill påskina? Och vem är egentligen den som den utger sig för att vara..?"

Lite ringrostig på att recensera känner jag och vill inte heller avslöja bokens handling MEN den här boken var riktigt bra och hade många spännande djup och vändningar. Spännande som sjutton;) och författaren bjuder på både överraskningar, brutala scener och en bitterljuv romans av de omöjliga slaget som alltid lockar. Läs! Jag ska själv genast ge mig i kast med bok 2 med Lacey Flint så vi hörs snart igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina tips och kommentarer.